Friday 7 June 2013

GIFT No. 21 (フレドリッヒ・フレーベル、恩物参照)

This is my final project of 1st year in Camberwell♪
I made a picture book with puzzle. It is about Friedrich Froebel who is German educationalist. Froebel made the first kindergarten and the system, also toys for children called GIFT No. 1 to 20.

It was nice exercise to design the whole pages and choosing proper font.  Also, it was difficult to decide the appearance of the character and the combination of  colour.  Here are some pages of picture book.



Froebel in kindergarten. I did some drawings then digital collage.  

He builds a little castle with GIFT.

This page explains the toys 1 to 20.



And then here are some explanation of the puzzle. This puzzle has 6 pictures, and the drawings are related to the picture book. The player could enjoy this changeable puzzle.




I made a box as well. The title page of book
and the one side of puzzle are same pattern.



Yeah! I want to challenge a competition, but this has too much originality. so maybe next year with other work.  . . .???


ここにあるのが私がUAL Camberwell college の1年時最後の作品です。課題は与えられた人物のBiography を本かアニメーションか立体の作品にしなさい。というもの。その人物っていうのも生徒1人1人違くて、私を担当してくれた先生は自分のグループの生徒一人一人の得意不得意を考慮しながら与えてくれました。

私に与えられた人物はドイツ人教育家のフレドリッヒ・フレーベルという人で、世界最初の幼稚園や、日本では恩物として親しまれる知育玩具を作った人です。
フレーベルはとても寂しい幼少期を過ごし、あまり両親に可愛がって貰えませんでした。父は忙しく、義母は自分の実の子供に夢中でした。
彼が10才のとき叔父が惨めに思い、彼と一緒に住むことを提案したのです。

そんな幸せとは言えないフレーベルの幼少期でも、彼は父の庭で遊ぶことで自然を愛するようになりました。それが後の幼稚園や恩物への発想となるのです。

この作品で私は、フレーベルの生涯に関しての絵本と、彼が作ったおもちゃやMuseum of Childhood の取材で得た知識から発想して、 オリジナルのパズルをセットで仕上げました。

1年の最後に楽しい作品が作れて満足です♪

No comments:

Post a Comment